Zariadenie sa nadmerne zohrieva ?

Najčastejšou problematikou je prehrievanie chladiacich častí počítača alebo notebooku. Pri počítači dochádza k usádzaniu prachových častíc na chladič, či už na Procesor – CPU (jeho chladič), Grafickú kartu – GPU prípadne aj na Zdroj. Dôsledok zanedbania profylaktiky ? Prach sa postupom času začne usadzovať a začnú sa tvoriť chumáče prachu, ktoré takto zabraňujú prechodu chladného vzduchu a dochádza k prehrievaniu resp. nadmernému zahrievaniu,čo má za následok spomalenie PC alebo jeho trvalé poškodenie. Pri nadmernom zahriatí na určitú teplotu zakročí kontrolný mechanizmus základnej dosky a počítač sa núdzovo vypne.

To isté platí aj pre notebook,

no v tomto prípade je to omnoho skôr, nakoľko je podstatne hustejšie spracovaný chladič procesora, ktorý zároveň chladí aj grafickú kartu notebooku. Ak sa v tomto stave nezakročí včas a to preventívnou profilaktikou, dochádza spravidla k trvalému poškodeniu základnej dosky,ide väčšinou o studené spoje. Ich oprava je náročná na čas a je dočasná !!! V tomto prípade je lacnejšia kúpa nového zariadenia.


 

Príklad ( reálny „6/2017“):

– Zakaznik udáva dôvod na reklamáciu “ Záručná reklamácia“ : Notebook nefunguje, vypadáva obrazovka, následne ho nie je možné zapnúť.
– Reálne : popis závady 0%, nasleduje test … problem nebol detekovaný ( predpoklad zanesený chladič CPU, zohrieval sa na 90st., max hranica 100st. )

– 90% zákaznikov požaduje reklamáciu v autorizovanom servise … pokial je v záruke „áno“, ale nie všetko je v záruke 🙂
– Notebook poslaný do autorizovaného servisného centra :  cca 3 dni vráteny naspať : Diagnostika OK, Test OK, Obnova OS „dáta su preč“, bez chyby. ( FA na 20.- EUR neopodstatnena reklamácia 🙂 ) nech sa páči …

– Problem reálne … zanesený chladič CPU … predpoklad .. to Vám v servise nebudú riešiť pokiaľ nezhorý alebo “ nevybuchne“ :D. Servis: Le…o ( prikladam foto, cena NB cca 1600 EUR 🙂 rv.11/2015 )